Allah Bantu.

Kadang kita lupa. Kita mengeluh kenapa tidak macam orang lain. Tapi pernah ke kita meminta kepada Dia yang Maha Memberi? Sedangkan Dia menunggu doa kita, permintaan kita, untuk dipenuhi.

"Aku usaha, aku buat macam orang lain buat, tapi kenapa aku tak dapat macam orang lain dapat??" 

"Ye awak usaha, awak buat macam orang lain buat, tapi hanya satu yang awak tak buat. Doa, bersujud kepada Pencipta awak. Allah swt menunggu doa awak, Merindui awak. Untuk Dia bantu dan beri apa yang awak mahu sejajar dengan apa yang awak usahakan. Tapi pernah kah awak Merindui-NYA???"

Kepuasan yang sukar digambarkan bila account saya balance! Terima kasih Ya Allah.

Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

10 komen:

Zara Nurhaidah said...

Lalainy kita dgn duniawi.. Astaghfirullahallazim.. ~.~

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

btol tu..nak sesuatu kenalah kasi balance kan...

DUIT= doa,usaha,ikhtiar,tawakal

Azhafizah Md Nor said...

Allah sentiasa membantu hamba hamba-Nya..mintaklah dan doalah kepada Allah.

nurul_diya m. nor al-haj said...

doa senjata orang Islam...

jaakechik said...

entry yang bagus untuk peringatan kita semua hamba Allah. nice mee!

inche hlovate said...

usaha doa dan tawakal..insyaALLAH

E'in said...

betul tu... kadang2 kite lalai...

zaza zehra said...

merenung sejenak :)

Cik Mun said...

berdoa tu tanda kita xsombong dgn Allah..

Ku Azniza said...

hai meee......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...