TIADA DARA DIHINA, TIADA TERUNA DIPUJA



MAAF KALAU ENTRY INI MENYAKITKAN HATI! ? Tiada dara dihina, Tiada teruna dipuja?? Terdetik kat hatii Mee nak buat entry neh bila seorang rakan mengadu apa yang dia alami sekarang. Mee yakin situasi yang akan Mee bongkarkan #ecehcehh kejap lagii awak pernah melaluinye samada terjadi pada kawan-2 atau diri awak sendiri. Hurrrr ~ #mintak jaoh


Berdasarkan ape yang Mee perhatikan disekeliling Mee lah kan, Perempuan yang tidak mempunyai DARA selalu sangat dihina dicaci dipinggirkan walaupon mereka kehilangan dara bukan atas keiginan mereka sendiri atau erti kata lain SUKA SAMA SUKA dengan balokkkk dia.


Even dia suka sama suka pon mereka nihh tak patot lah kan dibuat macam tuhh. Dorang bukannye meja, bukannye kerusi yang dihempuk disumpah stakat mane skali pon tak rase pape. Dorang nih manusia yang BERPERASAAN


Ape yang menjadii tanda tanye pade diri Mee selama nihh adalah KENAPA PEREMPUAN YANG TIADA DARA DIHINA SEDANGKAN LELAKI YANG TIADA TERUNA ORANG BUAT BODOH JEE?? Boleh terangkan tak?


YES! Dara adalah mahkota seorang perempuan yang harus dijaga untuk bakal suami mereka. Bagaimana pulak dengan Teruna seorang lelakii?? Pheuuwww ~ Tarik nafas panjang-2. Hello pada kaum lelakii, Teruna adalah pedang yang juga harus dijaga untuk bakal isteri mereka untuk melindungi bini-2 awak FULLSTOP. #please faham apa itu pedang. bukan pedang "itu" okay?


Mee yakin, semua perempuan nak mempersuamikan lelaki yang teruna dan semua lelaki juga nak memperisterikan perempuan yang dara. Tapii tak semestinya bila kite tahu orang itu tiada teruna atau tiada dara kite mesti nak kutuk-2 tanpe sebab. Kan? OKAY BUBYE ;D
Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

42 komen:

Nobody said...

setuju! kalau kena kat lelaki, orang tak bising sangat kan? pelik. :O

deeya said...

Dara ialah mahkota seorang gadis bergantung kepada individu. Disebabkan ramai yang cakap perempuan lebih ramai daripada lelaki, jadi isu lebih tertumpu kepada perempuan. Walhal, kepentingan dara dan teruna sama saja.

Dara melambangkan maruah perempuan tersebut. Teruna melambangkan tahan mana iman lelaki tersebut.

Wallahualam

-SUPERGIRL- said...

nobody - itu lah kebenaranyye . tak boleh nak cakap ap dahhh

-SUPERGIRL- said...

deeya - youpp . betul tuuuu :)

daya jamal said...

betul ! laki takde teruna takde pulak kecoh satu dunia . --''

-SUPERGIRL- said...

daya jamal - hahaha ! tu lah yang menghairankan skg !!!

Zaza said...

mmg pelik org zaman skrg ni kan.
padahal dara, teruna tu lambang maruah seseorang. tapi mcm x penting je bg segelintir manusia ni.

Iera balqis said...

owhh..sye pon hairan jgak dgn statement mcm nie..hihi..Walhal , kaum adam pon sama jgak dgn kaum hawa..sama2 kne jaga status sbg dara & teruna kerana tiada perbezaan nya..so skrg nie jgn la nak heboh yg kaum adam yg tiada teruna tu p ckp permpuan tu ini..the moral of story , kte smue manusia sama ade laki @ pmpuan kenalah pandai jaga diri masing2..huhuk =)

M@W@R Q@SeH said...

kedua2 nya maruah...elok dijaga maka tinggi la maruah diri...

Detective Fiqa said...

:) maruah kita as perempuan kene jag baik baik kan kan :)

suebee said...

pelikkan bila ada lelaki ken main lagi cakap nak pompuan suci (masih dara) lagi untuk dijadikan bini..ntah laki tu sendiri suci ka tidaknya,..kan.

-SUPERGIRL- said...

zaza - tah lahhh . tak kne kat batang idong kite , kite tatau :)

-SUPERGIRL- said...

iera - kne jagee . aset kite nih . hehe

-SUPERGIRL- said...

mawar - betol tuh !

-SUPERGIRL- said...

fiqa - yes , jage baik2 selagi mampu xD

-SUPERGIRL- said...

sue bee - tu yg mee tak puas hati skg nih !!

nia lysa said...

kalau lelaki x mnta, xdenye pmpuan nk bg... satunye sbb syg kt laki tu,lau x bg mule la merajuk..kadang2 pmpuan pun x pndai nk jge diri....ptut nye kne jual mahal sikit....mmg x ptut dipandang hina pun..tp ade kwn nia tu,da terlanjur sekali, kne hina n maki dgn laki...tp still ag wat bnde tu...x serik

-SUPERGIRL- said...

wlupon dy nak ke tanakkk . xperlu lah an duk caci makii

sop said...

sama jer sebenarnya.. bukan dara atau teruna menjadi isu tetapi zina.. tu yg dilarang dan dipersoal

nurul-rasya said...

lelaki yang baik untuk perempuan yang baik

tak ke?

mira maisara said...

wah entry ni baikkk punye..haha.

so kesimpulan nyer : laki n perempuann kena lah sama sama jage diri sendiri..ye dak?

-SUPERGIRL- said...

sop - betul tuuu . semua same :)

-SUPERGIRL- said...

nurul - yeeee . lelaki yg baik utk perempuan yg baik :)

-SUPERGIRL- said...

mira - yeeeee maruah num 1 perkara yg harus djaga :)

cik Kartun said...

lelaki tak beragama bangga la kot -_-'

-SUPERGIRL- said...

whahahha ! tatau lah tuuu . tak brani nk ckp :)

!~ Dolly Auliya ~! said...

yesss... setuju ! so,as perempuan kita kena jaga diri... perempuan yg baik utk lelaki yg baik dan begitu jugak sebaliknya... peace ^^V

-SUPERGIRL- said...

hehe . yeeee betoii tuh ! :)

mn6bil said...

maybe kehilangan teruna xmemberi apa2 kesan utk mse dpn owg lelaki.lain mcm dara.nk berahsia cmne p0n xbleh.suami akn tau gak.tu yg buat kbyk kn wanita risau,panik+kecoh.tapi xde 0wg ske kn bkal suami atau isteri die pnah berzina kn?oleh itu,sme2 lah jge mse remaja kite.bende xkan berlaku klu bertepuk sblah tgn..

-SUPERGIRL- said...

hehe . yesss . betol tuuu :)

aswadz said...

mentaliti kita sbnr nyer.

-SUPERGIRL- said...

pndapat masing2 :)

shida'R said...

xreti nk komen la sbb saya baru 11 tahun ^_^

-SUPERGIRL- said...

muahahaha ! 11taon lah sgt . haha

jomsantaisekejap said...

sapa yang cakap tu mehhh sini habaq mai...suka2 je kan...

-SUPERGIRL- said...

tah lahh . reti mngutuk jee

Sheda Argos ツ said...

hurm yg penting pompuan tena jge diri la jngan smpai hilang dara hihi

-SUPERGIRL- said...

betol tuh :)

Aliff Haikal said...

erm menjawab persoalan mee . sorry kalau menyakitkan hati . Teheee :p

Teruna lelaki , ada ke takde ke memang susah nak trace berbanding dgn dara bg perempuan . haha

dEdEQ dE wIshEs said...

MINTAK JAUH MENDE2 GINI ..

A AH KAN .. NAPE ERK .. DARA YG SELALU D PERSOALKAN .. TERUNA ? JARANG2 SGT ..

Harisahmad said...

Lki ke prmpuan ke dua2 kna jga

Harisahmad said...

Lki ke pmpuan ke dua2 kna jga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...