Renungan Bersama ..





Kadang-kadang kita lalai .. Apa yang tak wajib kita buat, kita nak buat. Tapi apa yang wajib kita buat, kita lupa buat. Lupa atau sengaja? Ada ketika, kita rindu apa yang dah lama kita tak buat padahal benda tu tak wajib kita buat.. Tapi kita tak rindu apa yang kita tak buat padahal benda tu wajib kita buat. Faham tak? Tak faham? Humm.. Tapi itu lah yang cuba Mee sampaikan. 





Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

50 komen:

zila manaf said...

uhukkkkk
terbatuk sudaa

cci said...

yaa... setuju sesangat.. kekadang tu.. kita hampir terlupa.. ^_^

Chic Na said...

faham cikgu. kadang2 memang lalai. hukkk..

Dak Fisha said...

penyampaian yg bermanfaat mee. terima kasih :)

deno said...

muhasabah diri... :)

Anisa Hang Tuah said...

Hihi..comel je doodle tu

Aishah Jahirah said...

thanks mee bg renungan yg mengingatkan mana yg lebih ptt dipentingkan...:)

najihahfara said...

utamakan mana yang wajib dulu :)

Ima Azwan said...

agree :)

Anisa Anuar said...

suka ayat tu...hehehe...

Dezee said...

Heihei..bagus la tu..nasihat sama2..

Iffah Afeefah said...

mnusia snagt pelik

bnde xsuh die wat

bnde di suruh payah nk wat

aku HaniAsyira said...

benda yang tak wajib lah suka dibuat kan.. rajin pergi solat raya tapi tak solat lima waktu.. erkk..

Anis Farhana said...

Ya , kadang kadang saya pun mcm tu . hmm :)

Misz Fazie said...

betul jugak tu. *terasa*

Jna marcello said...

GLUP! ;))

AmyZana said...

Saya rasa saya selalu macam tuh ._. Contohnya macam saya lebih pentingkan online berbanding buat apa yg mak suruh. Kadang2 lupa habis nak tolong mak sidai baju padahal dia dah suruh dah O________O

shar90 said...

pandai jgok bdk ni bg nasihat... hee :P

sa mic said...

maksud yang mendalam . Hehehe

Mohd Shafwan said...

rajin2kan diri :)

Farah Andie said...

people usually forget and our responsible to remind them .

tq :)

MawardiYunus said...

btol2 stuju

Mohd Shafwan said...

nasihat yang membina :)

paripariputih said...

Thanks for the reminder T__T

Nora Karim said...

betul tu... setuju...

Pykaa Pdott said...

betol tuh mee . pyka sokong sangat :)

diera_nadiera ulalaaa~ said...

rasa macam ade bende terkena batanng hidung sendri :') ehehehe

boni kacak said...

okeh..saya gaham dan saya setuju..hehehehe :)

CekbOlat-bOlat said...

okay okay .














saya pun rasa :'(

✿A I N A A✿ said...

terbaiklah!!! betul tu dear.. kita ni berblog smpai lupa nk solat.. masyaAllah! huu

cweet pinky said...

hahaha ,terbaek la .... betul tuh , tak salah lagik , nice entry ..

Niesa said...

betul tu..nice sharing..peringatan bersama kan.. =)

Si Matatajam said...

Harap2 soklan kedua tu tak singgah kat telinga akak

Ayumi Comot said...

huhuhu..ha'ah, paham sangat....semoga ayu dpt berubah jadi lebih baik:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

faham sgt =)

Mira Adzlia said...

faham cikgu!!eh..eh..hihi...peringatan yg baik..thnks :)

ayut said...

Nice...terkena sebijik..btul2x :)

hnahdy said...

makan dalam jgak tu..hehe

Ema Blog said...

yes..betul tu..jangan alpa dengan solatnya

Nelly Strange said...

rindu gak bila tak solat ~
-.-'

Aisyah Adnan said...

Betul tu,kdg2 kita alpa.

azizah :) said...

muhasabah diri... yelah kadang2 kita ni alpa..huhuhu

tirahzairi said...

perghhh...meme hot la entry nie...hihi

Shasha Yacob said...

paham sangat sangat, dan diri ni tersaa.

Miss Zahirah said...

sama2 la kta saling ingt mengingati.. ^,^

zuhdi sanusi said...

a'ah kan, stuju sngat2., utamakan yang lbih utama dan yg lbih penting :)

Nadratul Syazwana said...

Rindu rindu rindu :)Kalau dah lama tak solat, nanti jd awkward pulak

Qu azniza ;) said...

.semoga Allah jaukan kita dari sifat lalaii

kak nora said...

yang fardhu itu wajib..

shidaR said...

xfhm sgt lah mee huhuhu^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...