Doa Untuk Ibu Bapa




Mereka memerlukan kita.
Bukan dengan wang.
Bukan dengan kekayaan.
Tapi dengan Doa.

Siapa lagi yang nak mendoakan ibu bapa kita kalau bukan diri kita sendiri?
Solat lah walau terpaksa.
Kelak ia akan menjadi terbiasa.

Ibu bapa memerlukan doa kita.
Bukan untuk mereka.
Tapi untuk kita semua.
Untuk keharmonian keluarga.

Jangan tanya kenapa jika kita susah.
Jangan tanya kenapa jika kita tidak pernah tenang.
Tanya lah kenapa aku tidak Solat?

Allah sentiasa merindui kita.
Sentiasa menunggu kita.
Doa lah supaya hilang sifat Lalai.

Ayat kursi jangan lupa.
Jadikan itu sebagai rutin.

Peringatan untuk diri sendiri dan rakan-rakan.





Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

24 komen:

Nurrul said...

hMM , hari ini baru dapat bukak blog akk , 2 3 hari nie buka tak boleh pun.. ermm..

*betul.. apa2 mereka orang yang paling tak ternilai.. tanpa mereka tiadalah kita :D

kaishin said...

doa anak yg soleh/solehah buat bekalan alam yg kekal abadi

✿A I N A A✿ said...

nice sharing... ena pun kadang2 tertanya "knp ena mls nak solat?" hurmmm...

Mieya Atiera said...

Terima kasih atas perkongsian ilmu ini.

Eca Dwinky Asha said...

rindu mama & bapa =.="
lepas solat,mmg menitis airmata ingt dorg...arghhhhh

sabella mohamad said...

thanks atas peringatan kak . kadang2 terlupa nak doakan ibu bapa sendiri meski diorang la yg paling byk berjasa dlm hidup kita :')

najihahfara said...

semoga kita menjadi anak2 yang selalu membahagiakan mak ayah kita

Mira Adzlia said...

setiap ari juga sedekahkn Al-Fatihah buat ibu bapa kita yg masih idup atau yg telah mninggal.... :)

Aliff Haikal said...

Thanks mee for sharing this. Barakallah ^^

Chic Na said...

InshaAllah akan sentiasa ingat. ;)

Dezee said...

Thanks mee..

^^eKaTiKaH^^ said...

thanks for the sharing kak mee :)

Miss Zahirah said...

aminnn... x prnh lupa utk doa utk mak ngn ayah,... ;)

Aida Omar said...

Doa tiap2 hari lepas solat.. semoga Allah memakbulkan doa2 kita itu :) Allah sentiasa merindui kita tapi kita je ego payah nak rindu padaNYA.. rindu padaNYA pun sebab terjadi sesuatu kepayahan.. :( Thankz mee mengingatkan aida dan kita semua.. semoga Allah merahmati mee :)

fifie said...

Selalu baca doa nie lepas solat. InsyaAllah selagi kita tak lupa doakan kedua ibu bapa kita selagi itu Allah akan berkati hidup kita dimurahkan rezeki.

btw fie selalu tak dapat bukak blog mee, fie akan bukak ke cached copy.

Azwar Syuhada said...

Thanks mee.. :)

lama azwa tak singgah blog mee , aritu tu bukak tak dapat masuk pon.. :(

cci said...

syg mak abh cci.. ^_^ sentiasa gak berdoa buat mereka..

Amoooi said...

Allahurabbi

E'in said...

hargai mereka selagi mereka masih ade..

Myra Jay said...

Sama2 kita berdoa buat keluarga terutama Ibu Bapa kita; D

Nisa Greennnpanda said...

amin.. :3

nur anis said...

amin...thanks sharing..

Khairul Zamri said...

aminnnn. bloglist kite kene buang ke? :(

Shida Radzuan said...

amin..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...