Budu HEBAKKKKKKKKKK!!!





PERGHHHHHHHHHHHHHHH!!!! Sruuuupppppppppp. Meleh pulak air lior dekat keyboard nihh. Muahaha. Bahagia gila kalau pekena budu time lapor macam nihh. Ada pulak dengan ikan bakorr. Uhhhh. Berselera lah kan. Mee suka sangat-2 makan budu. Nikmat yang tak tertanggung lebih daripada nikmat Bulan Madu. Hahaha.


Ada jugak yang tak suka. Cakap budu busuk. Hahaha. Belom cuba belom tau. Bak kata orang kelantan "acu teraaa" . Maknanya "cuba rasaaa". Hehe. Dengan lada penuh mangkuk. Berasap sampai ke lubang hidung dan lubang-2 yang tertentu lah kan. Haha. Pastu hentam pulak Milo Ais. Wahhh terasa dunia ini beta yang punya. Tudiaa penangan budu.


FAKTA : Budu mampu membuat seseorang itu menjadi awet muda :)

Tolong tonyeh churp-2 dekat bawah nih boleh?


Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

64 komen:

❖ Syaa ❖ said...

Selera kita same ah ! Baik punyeee .
Oloh update selalu dio pasal budu ehehehe

zera eira said...

i'm johoren, but jgn risau, makan jugak budu nih. :)

Mizz ErMa said...

yeah, sy sokong 100%, terutamanya tang lada yang penuh semangkuk tuh..gulpp (telan air liur) =D

-SUPERGIRL- said...

sya - awk sebut2 arituh mee jd trigt ! haha

-SUPERGIRL- said...

zera - makan budu byk2 taw ! hehe

-SUPERGIRL- said...

mizz - wah taste kite same ! haha

♥ wawawawa ♥ said...

eee suke budu!!

ad stock budu 3 botol dlm simpanan nie! hahaha

;p

CikPuan Azizah said...

alamak?? xmakan budu ler..

Adam Narzuan said...

pergh.. sedapnyer budu...

Cik Rose Cute said...

hahaha...dulu suka..sekarang tak bolehlah ada masalah resdung...

eLL said...

dah lama tak makan budu..dulu masa study selalu sebab roomate org klate..

asfira aminuddin said...

babe, budu rasa apa? i tak penah makan pon. tapi kalo bole bwat awek muda, aku pon nak try. hahahaha.

-SUPERGIRL- said...

kak jijah - mesti makan lah ! hehe

-SUPERGIRL- said...

rose - mee pon resdung tp hentam jee ! haha

-SUPERGIRL- said...

asfira - budu rase ikan kott . dy ikan bilisss . mkn lahh . baru cantik ! haha

-SUPERGIRL- said...

adam - memeyy lah sedap ! hehe

shida'R said...

eeerkk..budu..pe bende tu eh.. =.="

-SUPERGIRL- said...

kak shida - hahaha !!! budu tu spesis yg hmpir pupusssss

Azhafizah[フィザ] said...

fiza makan budu bila makan nasi kerabu je sebab dah siap ada dalam tu kan..selain tu tak pernah makan lagi budu yang dalam makanan lain.

Firdaus said...

mu ni mesti ore kelate kan?? hehe

Fyfy Liew said...

fy sabahan,tpi suka gila mkn budu. sedaaaaaaaap!

Cik Yatt said...

cik yatt tak pndai mkn budu..hee

-SUPERGIRL- said...

fiza - makan lah care lain pulak :)

-SUPERGIRL- said...

firdaus - mestilah ! hahaha

-SUPERGIRL- said...

fyfy - budu sedap an ! hehe

-SUPERGIRL- said...

cik yatt - blajar lah . :D

Faza said...

dulu mkn tp skrg dh x mkn budu.. tp mmg buke selera laa.. :D

Mimi Nur Farahin Hassan said...

waaaaaaaaa sy ni minat gilerr budu. hehe

kura said...

ikan cencaru bakar dan sy mmg tak boleh dipisahkan. ehh.

zaza iman said...

adehhh..zaza pun gila budu =)

m!3yr4h_LolLy said...

tetiba jep rasa macam balik nie nak makan budu banyak2. hehehehe. sedapnya

najmi^^ said...

perghh..seap tu cicah ngan ikan bakar!

TanpaNama said...

acu teraaa

>,< tak penah teraaa lagi ni. haha

Nafisah Ruslan said...

sy suka segala jenis macam ni, tak kira lah tempoyak ke, cincalok ke, smbal belacan ke, budu ke.. semua saya hentam.. kalau xdapat makan semua ni rasa tak lengkap je makanan saya hari tu.. paling2 pun ade ikan masin dengan kacang botol pun jadi lah.. hehe

-SUPERGIRL- said...

zaza - same lah nan kite :)

-SUPERGIRL- said...

mierah - hirup nan straw terus ! haha

-SUPERGIRL- said...

najmi - sgt2 sedap !

-SUPERGIRL- said...

tanpa nma - teraaa lah ! haha

-SUPERGIRL- said...

nafisah - betul tuh ! takde budu ase nak mngamok !

-SUPERGIRL- said...

ikan cencaru ? dapnyeee ^^

^^eKaTiKaH^^ said...

kite pernah buat entry pasal budu dulu.. hehe, serius budu sedap :D

-SUPERGIRL- said...

sgt sedap ! hehe

hazfee said...

tak pernah makan budu. haha. nampak botol budu pun tak kat sini. meh pos sini satu botol meh.hahha

saffiya_aleesya @ echa said...

saya pun suka budu..makan ngan nasi panas2 perghhhh meletoppp ar..tu yang leh jadi makan nasi leh tambah tu

~CAHAYA~ said...

xpenah mkn pn..btol ke sdp??? hmm ikn pekasam sdp x???..pn xpenah mkn gak

Ina Ania said...

budu !! sedp tu . tp kalau ikan bakar cicah air asam lagi best !! budu ni sedp tau ! rugi klau tak pernh mkn ;P hehe

Dalila Samsudin said...

kita tk makan budu :p tak berani heheh --'

-SUPERGIRL- said...

hazfee - meh lah borong budu dekat kelantan ! hehe

-SUPERGIRL- said...

cahaya - kalau ikan pekasam mee tak suka . hehe

-SUPERGIRL- said...

ina - betol tuh ! rugi kalau tak makan buduuu

-SUPERGIRL- said...

dalila - knp tak brani ? bukannye makan cacing . hehe

-SUPERGIRL- said...

safiya - wah pekena degn nasi panas mmg sedap lah kan !

Badrina Ibtisam said...

Haip haip ore pun suka eh make budu!! Haha setuju gapo hok mee oyak tu. Kalu pekena nge milo ais gak, Ya Allah.... Nikmat tu!! Haha. <3

Cik Puan Muda Umi said...

errr,pedasssss...:(

-SUPERGIRL- said...

badrina - wah ado gu ruponyoo . hehe

-SUPERGIRL- said...

umi - pedas lah best !

Syarafi[skyforce331] said...

wow!!...kat tempat fi blaja pun ramai org mkn budu...termasuk fi...al-maklumlaa fi anak jati ganu :))

-SUPERGIRL- said...

bagos fi ! budu sedap an ?? haha

ciksukaberangan said...

sungguh ka? tapi tak minat budu :(

Leeya Hezlin said...

Walaupun saya bkn orang kelantan tapi saya suka makan budu..
Lagi2 kalau makan dengan ikan singgang..
Best..best.. :)

-SUPERGIRL- said...

cik - try lah !

-SUPERGIRL- said...

leeya , betol tuh !

Aliff Haikal said...

budu memey hebakkk ! hahaha

-SUPERGIRL- said...

yes ! hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...