Surat Layang Dari Allah



Sanggup berblogwalking selama 3,4 jam kenapa tidak untuk luang masa tak sampai seminit pon untuk baca entry ini ..


Surat layang dari Allah S.W.T……..


Saat kau bangun pagi hari,,AKU memandangmu
Dan berharap engkau akan berbicara kepadaKU,
Walaupun hanya sepatah kata meminta
pendapatKU atau bersyukur kepadaKU atas
sesuatu hal yang indah yang terjadidalam hidupmu
hari ini atau kelmarin…
Tapi AKU melihat engkau begitu sibuk
Mempersiapkan diri untuk pergi bekerja…
AKU kembali menanti saat kau sedang bersiap,
AKU tahu akan ada sedikit waktu bagimu untuk
berhenti dan menyapaKU ,,tetapi engkau terlalu
sibuk……..


Di satu tempat engkau duduk di sebuah kerusi
selama lima belas minit tanpa melakukan apa pun.
Kemudian AKU melihat engkau menggerakkan kakimu,
AKU berfikir engkau akan berbicara kepadaKU,,tetapi
engkau berlari ke telefon dan menghubungi seorang teman
untuk mendengarkan khabar terbaru..


AKU melihatmu ketika engkau pergi bekerja dan
AKU menanti dengan sabar sepanjang hari..
Dengan semua kegiatanmu AKU berfikir engkau
terlalu sibuk untuk mengucapkan sesuatu padaKU.


Sebelum makan siang AKU melihatmu memandang
Sekeliling,mungkin engkau berasa malu untuk
berbicara kepadaKU,itulah sebabnya mengapa
engkau tidak menundukkan kepalamu…


engkau memandang tiga atau empat meja
sekitarmu dan melihat beberapa temanmu
berbicara dan menyebut namaKU dengan lembut
sebelum menyantap rezqi yang AKU berikan,tetapi
engkau tidak melakukannya…masih ada waktu
yang tersisa dan AKU berharap engakau akan
berbicara kepadaKU,meskipun saat engkau
pulang ke rumah kelihatannya seakan-akan banyak
hal yang harus engkau kerjakan…


setelah tugasmu selesai,engkau menyalakan TV,
engkau menghabiskan banyak waktu setiap hari
di depannya,tanpa memikirkan apa pun dan hanya
menikmati acara yang ditampilkan..,
kembali AKU menanti dengan sabar saat engkau
menonton TV dan menikmati makananmu tetapi…
kembali engkau tidak berbicara kepadaKU…,


Saat tidur,KU fikir kau merasa terlalu lelah.
Setelah mengucapkan selamat malam kepada
keluargamu,kau melompat ke tempat tidur dan
tertidur tanpa sepatah pun namaKU kau sebut…,


engkau menyedari bahawa AKU selalu hadir
untukmu..,,,
AKU telah bersabar lebih lama dari yang kau
sedari,,,,,
AKU bahkan ingin mengajarkan bagaimana
bersabar terhadap orang lain,,,,
AKU sangat menyayangimu,,setiap hari AKU
menantikan sepatah kata,doa,fikiran atau
syukur dari hatimu…..
Keesokan harinya….engkau bangun kembali dan
kembali AKU menanti dengan penuh kasih bahawa
hari ini kau akan memberiKU sedikit waktu untuk
menyapaKU …..tapi yang KU tunggu…tak
kunjung tiba…tak juga kau menyapaKU…


SUBUH…ZOHOR…ASAR…MAGHRIB…ISYA’ dan
SUBUH kembali,,kau masih mengacuhkan AKU…tak ada
sepatah kata,,tak ada seucap doa,,,dan tak ada rasa..,,
tak ada harapan dan tak ada keinginan untuk
bersujud kepadaKU…


Apa salahKU padamu…..wahai HAMBAKU???
Rezqi yang AKU limpahkan,,kesihatan yang AKU berikan,,
Harta yang AKU relakan,,,makanan yang AKU
hidangkan,,anak-anak yang AKU rahmatkan,,,apakah
hal itu tidak membuatmu ingat KEPADAKU….!!!!!!!


Percayalah AKU sentiasa mengasihimu,,dan AKU
Tetap berharap suatu saat engkau akan menyapaKU,,
Memohon perlindunganKU,,.,,,,,
bersujud menghadapKU…….




Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

31 komen:

kura said...

nice. terasa dan merasa seketika.

-SUPERGIRL- said...

yee same lah kitee :')

Dba Dealova said...

Allah sentiasa ingat akan hambanya walaupun kadangkala kita selalu alpa.nice entri :)

-SUPERGIRL- said...

betol tuh .. :)

Cik Puan Muda Umi said...

alamak,terasa jap..bagus entri ni..;)

CCICute Design said...

nice info.. kita sebagai manusia x lari dr kelalaian.. . :)

coklat susu said...

Allah sentiasa ingt dkt hamba DIA..kita je yg lalai :')
Ya Allah jadikanlah kami semua semakin dekat kpd MU..aminn~~

-SUPERGIRL- said...

amin :)

Myra Azraff said...

sedih baca..:\
..mohon share..=')

-SUPERGIRL- said...

silakan :)

Cik Yatt said...

=')

sape yg tak trase plek..

ABU said...

apa ni sajak eh... pandai buat..

-SUPERGIRL- said...

ABU - NAMPAK SANGAT KAU TAK BACE

kaishin said...

adeh menusuk kalbu..kena muhasabah semula ni..nice entri :)

Dak Fisha said...

muhasabah diri. bagus la entry ni mee. terase pon ade ni. hehe.

sob-sob-sob. hehehe

Zaza Ridzlan said...

merenung sejenak...

Farra said...

sgt-2 terasa ;'(

syafiqakarim said...

:'( nice.
betul lah tu.terlalu keduniaan.

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

renung2kan...

bukan sekadar merenung.. kena ubah dan sedar ni.. btol kan..kan..

Eein Azryn said...

Entry ni buat aku berfikir sejenak betapa selama ni aku sangat alpa. Allah sangat sayangkan hambaNya. :'(

asfira aminuddin said...

perlu ingat ALLAH setiap masa. ambik ikhtibar ni. :)

-SUPERGIRL- said...

yeee :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

peringtn bersama..

Natasya Naslin said...

kdg2 lalai -_-" kena ad yg tlg sedarkn.. TQ supergirl... mmg superb la entry.. huhu.

zera eira said...

supergirl ohsem! :)
thankyou buat diri ni kelu seketika.

HeNRieTTa JoSe said...

utk peringatan bersama...rietta pown kerap bw...

RazFiRa said...

ya Allah,,,, malunya dgn Allah :'(

sis92 said...

alhamdulillah habis baca..
muhasabah diri sat :)

Azhafizah[フィザ] said...

perbaiki diri untuk lebih baik dan kene sentiasa beringat untuk mengingati Allah.

Cik Chokie said...

subhanallah :') dia sentiasa ada untuk kita, ingat lah dia. jangan sampai waktu kita susah dia tidak mahu mengingati kita pula .

ciksukaberangan said...

speechless

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...