Banteras Mereka Sempena MERDEKA!




Berita menarik bagi Mee hari ini ialah pihak Jabatan Agama Islam, RELA, JPJ dan PDRM bertindak untuk membanteras Perempit, Perompak, Pemogok, Perogol termasuk 'Perela' untuk dirogol dan semua Peeeee yang akan mencederakan atau menghuru harakan keadaan! 

Sepertimana yang kita tahu bila tiba je sambutan MERDEKA, mereka seolah-olah meraikan dengan cara yang SALAH. Bukankah kita nak meraikan Kebebasan negara kita yang dulunya ditawan dan dijajah oleh bangsa asing? Bukannya kebebesan dari Zoo Negara! Jadi, tolong hargai lah hari yang penuh makna.

Harap sambutan Merdeka kali ini tidak disambut dengan sambutan Maksiat. Amin..
Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

43 komen:

Fikri said...

Yaa.. banteras segala kejahatan. Jgn lakukan onar di muka bumi ini. Selamat menyambut hari kemerdekaan. MERDEKA X7!!

boni kacak said...

maksud kemerdekaan ini ialah memerdekakan diri kita daripada sifat2 dan sikap2 yang negatif.. kerana zaman sekarang ni, kita sudahpun dijajah dengan sifat2 dan sikap2 negatif yang lahirnya daripada dunia barat

kaishin said...

harap takde 'anak bunian' lahir 9 bulan lagi..selamat merdeka mee

shidaR said...

salam merdeka mee..jom sama2 kite banteras pe pe pe semua heheee :D

Aliff Haikal said...

dorg buat bising -.-

KorN said...

peromen? hik hik hik

pertahankan kemerdekaan kita dengan memerdekakan diri, matangkan fikiran... =)

Sally Yatiey said...

Betul2 :D hee.
Selamat Hari Kemerdekaan yang ke 55 :D

Aishah Jahirah said...

bukan merdeka nak buat mcm2kan..salah kefahaman drg ni...salam kemerdekaan...:)

Nurrul said...

Yup ! paling penting banteras diri kita daripada segala sikap negetif ! baru kita rasa kita merdeka ^^

Lynn Damya said...

wuuuu aku sgt setuju ! hmm...aku dgr org sekarang pun laungkan merdeka, mcm xde semangat je..payah klw hidup terlalu aman, takde susah..manusia skrang senang lupa pengorbanan pejuang2 kita dulu..isk3 T_T happy merdeka superman~~~ haha :p

Nurulee said...

Merdeka. Yoo =D

★ aIsyaH ★ said...

betol2..semoga merdeka tahun lebih suci..~~xdisambut dgn maksiat y berleluasa..

btw,merdeka!!xD

Si Matatajam said...

Selamat Hari Merdeka...merdekakan dulu minda kita yg masih dijajah dari budaya Barat yg masih menguning Di minda remaja kita ni...

shar90 said...

kan... sambut mcm haiwan... err
papepon selamat menyambut hari kemerdekaan xD

zila manaf said...

merdeka!!!3x *lompat bintang ;p

zera eira said...

zera tgk fireworks je! wahhh. shining mata zera. kihkihkih

Detective Fiqa said...

merdekaaa merdekaaa merdekaaa

cci said...

setuju... salam merdeka.. ^_^

TwIstiEs*meSti Mau* said...

romen sikit: amiimmmmmmmmmmm..harap2 lah!!! haha

Cik Kay Jue said...

Salam kemerdekaan mee...

aswadz said...

merdeka!!! janji dicapati...

CikMunBlogger said...

agak agak " peromen - peromen " nie kena tangkap gak tak ? huhu .

demer pun nak merdeka jugak . tapi minda demer tak merdeka langsung . huhu

salam kemerdekaan :)

steffany daph said...

merdeka. merdeka! merdeka. ktia malaysian dgn penuh semangat menyambutnya! :D hope la benda2 yg negatif tu tak berlelausa masa kita tgh menyamb ut kemerdekaaan. hrm, tgk kat berita bkn main lagi gejala negatif.

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

salam merdeka dear

Azee Hana said...

selamat hari merdeka supergirl..=)

Nurrul said...

Dear , sy tag awk dekat sini :
http://youismysoul.blogspot.com/2012/08/segmen-bersama-warna-kegemaranku.html

piko ija said...

salam merdeka dari piko cute

Cendol said...

hmm mcm kebiasaan plak ye,9 bln akn dtg lps je smbut merdeka,bersepah bayi2 di tong sampah.Merdeka lah konon nye tu.

ape nak jadi,ape dah jadi.

♥ wawawawa ♥ said...

dgn harapan kita semua merdeka dr maksiat juga

E'in said...

bie time mcm nie mmg byk laa peeee nie sume..

eita said...

merdeka tapi fikiran remaja masih tak merdeka..

masih ramai yang tempah hotel bajet di malam merdeka..huhuhu

^^eKaTiKaH^^ said...

salam merdeka... :D

shedameor said...

haha, kalau merdeka, ape lagi. ish ish ish.

Nurul Husna Mohd Hassan said...

merdeka! ;)

*zafirah* said...

Tawu takpe..scara fizikal memang kita tak dijajah,tetapi mental?
renungkanlah..
Selamat menyambut hari kemrdekaan :D
jemput la singgah blog fira^^

Everything's Everythings said...

hak2 betul tu tersirat ye Zoo Negara tu ;D
Selamat menyambut hari kemerdekaan~

syiela said...

banteras segalanya.....

MamaEma said...

selamat hari merdeka

dyabunga said...

salam merdeka dari dya

are_lin@yu said...

salam merdeka dear ;-)

aku HaniAsyira said...

mereka ni merdeka cara lain ah tu.. mana belajar entah erti merdeka

Edy Fee said...

selmat hr merdeka

Edy Fee said...

selmat hr merdeka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...