Jom Main Mercun!!!



Kenapa kejam sangat budak hitam atas tuh? Dah la hitam. Main mercun lagi hitam. Mee kan memang suka bebudak main mercun. Rasa nak pergi laga-2 pipi dengan dorang. Tambah-2 lagi yang main tepi rumah nih. Yang tuh rasa nak cium terus :*

Musim raya korang baling mercun tepi rumah aku.
Musim durian nanti memang dapat lah seketul sorang durian atas kepala korang nanti ye? nateberuk.

Agak-2 masa kecik-2 dulu jiran Mee selalu cakap macam tuh kot dekat Mee. Kahkah. Kitaran makkknusia. Adoi. Nak diluah, busuk. Nak ditahan, tercirit pulak. Sabar je lah dengan bebudak yang baru kenal mercun nih. Aku dah lama kenal la wehhh.. Wuuuu -_-

TEKAN DENGAN IKHLAS :D




Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

42 komen:

azizah :) said...

teringin nak main mercun/bunga api pula tua2 camni..hahaha tipu la kata tak pernah main mercun..wakakaa :p

shedameor said...

haha. tak dapat bayangkan bila musim durian nanti. hihikss

Sally Yatiey said...

Saya tak pernah main mercun -.- Tak reti. hehe

Aishah Jahirah said...

ni kira macam hukum karma la ni eh...hehee

Aishah Jahirah said...

ni kira macam hukum karma la ni eh...hehee

Natasya Naslin said...

aku rasa ang masa kecik2 dulu lagi advance kot, hahahaha

Hasrina said...

lol cutenya post ..kan...mesti masa kita kecik2 pun banyak meng'anoy'kan orang besar..lol

cci said...

hahhha... habis la dorang tu kene baling durian nanti.. hahh.. ^_^ kebaboommm..

inche hlovate said...

haha sya selalu tekejut2 kalo budak main mercun pastu baling kat depn umh..haruuu

♥ Cik Zack ♥ said...

HAHA mmg bengang dgn budak main mercun. haihhh sbo jek laa. bling bom kt depa. hahaha

Anum said...

tetiba sentap tahun nie x dpt balik kg anum... so that mean no mercun

piko ija said...

haha...p la maen mercun balik....p baling kt budak2 2..haha

Miss Fifi said...

bestnye main mercun..
suka dengar makcik-makcik melatah sebab terkejut..
hihihihi..

Dak Fisha said...

sabor jela meee. kitaran hidup. hehe. tapi best kot. gi la join dorg sekali.

shar90 said...

kan... hahahaa
bile bsr bru tau ape prasaan bile org main mercun nuh... dlu2 xigat... ekekee xP

Isabel Diaz said...

dgr mercun dr mp3 jew lh.. x bahaya.. hehe..

asfira aminuddin said...

dah lama i tak main mercun. yelah sejak meningkat dewasa ni. hehehe

jaakechik said...

jaa dulu pon suka main mercun jgk masa kecik2 buila dah besar ni kita pulak marah kat diorang tu kan? hehehehee.... bisng! kaco anak kita nk tido...

ஜ miss klanika ஜ said...

tak pernah main mercun *sambil buat muka suci . hehe

Edy Fee said...

perghhhh tu bukan mercin meriam perang

^^eKaTiKaH^^ said...

biaselah budak2.. tak main mercun tak sah. dah kene, baru tahu...hehe

Dba Dealova said...

memang geram sangat kalau bebudak yang main mercun tu baling mercun dekat rumah kita rasa macam nak bagi penampar aidilfitri jer...grrr

zera eira said...

Zera tsangat takut mercun even mercun pop. -.-"

Cendol said...

whoa!!kedasatttannn sgt nih.meroyam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!haha
mee!!cendol nampak tu prkataan nateberuk!!hehe

-meeSUPERGIRL- said...

diam3 . HAHA

Detective Fiqa said...

mercun~~ hahaha waa dah lama tak mainn ohh~~ :P tibe tibe tringt :D

O CIKTEDDY said...

biar aje la depa..kesian.huhu

nuyui a.k.a miss YUI said...

lama dah tak men mercun pa..main pop ja..huhu.

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Hahahhaa , durian ? Larikkkkk ~~~

LiNda said...

linda dari kecik smpai sekarang main mercun lagi,. fevret mercun adelah mercun bola..hihihi

Nasuha said...

hehe..selamat berpuasa :)

Wanieys said...

skang ni asa tkt jer nengok bebudak main mercun....dh la yg kena mercun bersepah dlm srt khabor huhu

Masz Sidek said...

dah besa ni tak main mercun lagi... hehehe tp bunga api masih main...
hahahaha... saja je buang tabiat... ;p

Abe Mirul said...

Sekeh je dorang ni. Haha!

Nurul Husna Mohd Hassan said...

takut nak main2 mercun sebab banyak masuk dalam paper, hilang jari la, kena mata la.

boleh tak emailkan alamat kat nurulhusnamohdhassan@gmail.com, ada kad raya =)

http://nurulhusnamohdhassan.blogspot.com/2012/08/pin-pin-kad-raya-kad-raya.html

Leeya Hezlin said...

selalu main mercun bila ramai2 berkumpul di kampung..
kadang2 ada juga lawan2 dengan kampung sebelah..hehehe..

p/s : yup..cili tu tanam guna biji ja..ambil la cili yang dah tua then campak ja atas tanah..nanti dalam beberapa hari akan mula bercambah..

E'in said...

mercun yg paling bahaya yg e'in penah main, mercun pop pop.. haha

Fel said...

Saya tak pernah main mercun yang boleh buat tangan kudung tu. Saya berani main yang pop pop je.

Pink Lavender said...

mercun biasa xper..
jgn mercun yg kuat2..benci makneng

apapon elakkan lah main mercun..
b4 apa2 terjadi..

(baling jer doyan sebiji kat bebudak tuh mee)

makneng follow sini
jemput follow makneng..

tirahzairi said...

jom kita perang!!!

steffany daph said...

sya dh takut main mercun bsar2 skrg ni. tak mcm kecik dulu, tkut sbab dia temeletop nanti..haaa, habis la.

shida'R said...

mls nk men bila men ank2 buah mula..bt prgai...nyampah haaaihh~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...