Dari Mana Mereka Mendapat TRAFIK Sebanyak Itu??




Semakin lama Mee "berhubungan" dengan blog nih semakin banyak benda Mee belajar.. Blog bukan sekadar blog. Kita boleh mendapatkan hasil dari penulisan kita sendiri.. Selain itu boleh jugak memantopkan lagi cara penulisan kita. Otak pun makin hari makin Kembang dengan ilmu yang dapat dari bloger lain.. Dan baru baru ini Mee mula "menyelidik" dari blog blog yang handal.. Telah timbul tanda soal toink toink kat atas kepala dari mana mereka mendapat sehingga 2000 hingga 5000 pengunjung dalam masa satu hari? Mungkin ada yang lebih..

tingkatkan trafik blog
Saya perlukan trafik yang banyak tapi BAGAIMANA?

Hai makwee, Hai pakwee, Follower bariban tak guna kalau trafik macam Sembelit nak keluar taknak keluar.. Lain lah kalau wujudkan bog sekadar suka suka. Kalau nak dikejar Trafik nih sangat PENAT. Tapi tetap nak jugak pengunjung yang ramai.. Jadi, Mee kena lah usaha sendiri. Pada awalnya memang penat, tapi lama lama nanti bila pengunjung dah tahu apa yang menarik tentang blog kita, dorang akan datang sendiri.. Sebab tu lah sekarang nii Mee lebihkan entri yang menarik daripada entri yang "menolak".. Haha. PING atau kongsi sebanyak yang mungkin! Gunakan sebaik mungkin kemudahan yang ada.. Betol tak?

Mee rasa tajuk entri jugak memainkan peranan untuk orang TEKAN link kita.. Mee pernah buat satu entri yang bertajuk Perempuan Paling Seksi Di Dunia [LELAKI DILARANG TENGOK] . Dan ternyata jumlah Klik sangat sangat LUMAYAN.. Jadi apa yang Mee belajar kat sini tajuk haruslah mau PANAS tak kira PANAS dari segi apa pun yang penting menarik minat seseorang untuk membaca.. Mungkin gambar juga salah satu trick ataupun helah sebab tak ramai yang suka membaca. Jadi dorang lebih prefer kepada gambar..

Satu je yang selalu Mee ingatkan pada diri Mee sendiri, "Buat entri jangan sampai terbuat DOSA" .. Amalkan kunjung mengunjung .. Jangan jadi SOMBONG. Kita hidup haruslah bermasyarakat.. Wah macam iklan Raya. Hehe. Jom kongsi dengan Mee berapa trafik harian korang dan macam maca korang tingkatkan trafik blog??

Boleh terangkan dekat Mee cara menggunakan SEO?



Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

32 komen:

Aliff Haikal said...

awesome ! ^^

Afiqah said...

ohhh hahaha. amboii tahniah ye sbb dapat buat entri panas. hehe. tapi memang betul .susah and penat giler2 ==". df kalau rajin blogwalking . baru dpt 300 lebih. kalau tak kurang dr 100 ==" err.

Unknown said...

peh terbaik lah.. bikin gempak sikit tajuk tu..tu yg hot tu..hehe

Everything's Everythings said...

wahhh segannya... yg tengok tu mesti ramai lelaki, termasuklah aku =.="

Aah mcm tu lah kot caranya nak pancing traffik..
kena tajuk yg up-to-date lah agknya sbb org kita ramai yg malas tgk & bca berita so mereka type kt google je kan..
juga tajuk2 yg mcm kau buat tu pun boleh tarik traffik juga, cuma blog jdi infamous lah kan ^^

Unknown said...

penat gilos kut nak kejar trafik.selalunya klu rajin bw baghu traffic nampak laju sikit dari biasa(biasanya tak laju pun)

apapun seronok dapat kenal dan bahagi ilmu kau dan aku di sini. :)

btw nice entry taw!

Unknown said...

sebenarnya, awak kena tau. dorang yang traffic ribu2 tu, kebanyakannya pakar SEO. bermacam2 skill SEO dorang dah tau. sebab tu setakat 1000uv sehari, celah gigi je. hehe. sebab tu, kalau awak nak uv gila2 macam tu, kena pandai teknik SEO. jangan berharap jadi macam hanis zalikha, ben ashaari, lyssa faizureen, fatin liyana, sebab walaupun dorang tak langsung guna teknik SEO, tapi dorang ramai peminat. Jadi, peminat dorang tu la penyumbang kepada traffic dorang. kalau macam kita ni, nak tak nak kena jugak belajar sikit2 teknik SEO.

tirahzairi said...

perghhhhh......hehehe.....bw lah selagi ada masa...hihi

Unknown said...

dalam seo ianya amat mementingkan pagerank, backlink, entri jgn copi paste, cre buat entri, keyword dan mcm2 lg..

nak tau byk lg,kne byk bce la n wat penyelidikan sndr..

A Muh Mufqi Zuhudi said...
This comment has been removed by the author.
jaakechik said...

takpe mee kita slow2 naik...yg berjaya hari ni pon, diorg lahir dari bawah cam kita ni jugak.... bkn bt blog terus top! tak gitu..yg penting update and update....satu hari nanti, ada ler tu hasilnya....nak nasihat lebih jaa pun baru lagi...xghetii...heeee

Unknown said...

awk gugel je...pastikan terbalas petanyaan awk tuh

Nurul Fatihah Binti Mohd Sobri said...

insya allah. yang penting adalah niat kita menulis untuk menjadikan apa yang kita tulis adalah pelabauran untuk terus mengalir membantu kita disana. :)

Mohamad Fathi said...

bagi wa la kan.. artikel memainkan peranan... tapi bagi dari segi seo.. memainkan peranan gak.. sama ada seo dalam FB dan sebagainya.. ada juga blogger2 yg menggunakan bot.. bot tu cam robot la.. robot tu peranannya adalah sebagai meramaikan visitor yg masuk blog si blog tu,.. tu kadang2 kita tgk ada blog sampai 500 user online.. rupanya fake.. ^_^

nasihat wa.. Berblogwalking adalah yg terbaik.. ^_^

caliph shuriken said...

sy bW mcm biasa, trafik byk atau x ikut rezki laa.. yup, kena pandai main SEO tapi klau over sgt SEO x best jgak, huh...

Rean said...

olahan mesti kena unik :)

cci said...

tingin nak dpt trafik camtu gak.. ^_^

Errah Najwa said...

uwaaa..kalau blh nk sgt2 kunjung mngunjung selalu tp skrg kekangan masa sgt..tgh2 mlm updte pastu esok or malam publish..mmg xtrkjar ...ada msa skit ni bru lah blh nk bw..

Kekzamanis said...

Trafik MM pon biasa2 jer.. Memang tak terlawan la blog2 handalan nih.. Ha'ah la, still skang slalu dengar perkataan SEO.. Tapi sampai skang jugaklah tak faham ape pon pasal SEO.. Huhuh..

Unknown said...

terbaek...hihi

Shida Radzuan said...

kasi hentam lg entri seo hehee..baru syok..meh2 blaja seo :)

-meeSUPERGIRL- said...

trima kasih boni..

dya nasir said...

trafik dya lagi biasa2 je..

Jahirah said...

trafik akak tak penah sampai riban2....nak sampai ratus2 pun jenuh...huhuu

Unknown said...

trafik eyqa cam orang sembelit.. hahahaha

aswadz said...

aku x kejar sgt trafik. update pun kdg2 seminggu skali. menulis sekadar sker2 je.

Anonymous said...

nak belajar seo senang aje. taip je di google soalan kita.Insyaallah ada jawapannya. yg penting blog kita kena mesra seo. ini dipanggil on page seo. off page seo pulak kena selalu link exchange atau bw supaya byk backlink ke blog. makin byk backlink,makin kuat seo score kita.

Anonymous said...

be yourself

dariilhamkehati said...

bwt mase nih CP suke2 je :P

KaKi Jalan said...

sy pon nk jgk trafik masuk blog saya.xpaham SEO tu apa.. -_-'

MrPingu Gonzalesz said...

tulis artikel yang orang mmg cari.. bukan artikel syok sendri,.. hehe tu je petuana.. and jgn mls kekee

dr sy yg maintain 2k-3k impression perday

Faisa said...

Betul...sedikit-sedikit lama2 jadi bukit ..yang penting kena doa dan usaha .. kalau niat betul, insyaallah.

Hidayah Suhailee said...

sekarang trafik blog yaya menurun ok... :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...