Berita Terkini Mengenai GAZA | Rabu 21/11








Berita terkini di Gaza , Rabu 21/11
 - Bangunan Israel yang telah diserang oleh Briged Al-Qassam menggunakan roket Fajr 5.. Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar!



- Kapal udara Israel menceroboh dan mengebom kawasan tanah lapang berdekatan dengan Universiti Islam di Khan Yunis. Tiada kecederaan dilaporkan setakat ini. Mereka juga melepaskan bom api ke Timur Kem pelarian Al-Boreij.  *mereka tidak pernah serik. Bumi palestin tidak putus putus dihujani bomm.. Ya Allah. Selamatkan mereka Palestin.. Amin *



-  Tentera penceroboh Zionis sedang melepaskan serangan bom api bertalu-talu ke atas Beit hannoun dan bahagian pertahanan mereka meneruskan serangan bom mereka secara intensif ke arah timur dan barat Bandar Gaza. Bot bersenjata milik Zionis menghentam ke arah Al-Mughraqa laut tengah Gaza. Tak cukup menghentam manusia dan bangunan, Zionis menghancurkan pula alam sekitar. HANCUR ISRAEL HANCUR!

Rakyat Palestin di bandar Hebron di selatan Tebing Barat menonton dengan perasaan gembira sambil bertakbir melihat roket Al-Qassam mengebom petempatan Israel di pinggir Baitul Maqdis.




Tentera Israel "diancam" dengan batu batu jalanan oleh rakyat Plaestin.. Gambar atas sekali, tentera Israel yang berada diatas bumbung dibaling dengan batu. Sekarang lihat siapa hebat? Belum sempat tekan picu senjata canggih lagi batu dah naik atas kepala.. Mana lebih hebat? Ciptaan manusia atau kuasa Allah SWT?? Takbir! Allahu Akbar!

-Penduduk Palestin di saat ini sedang mencari tempat perlindungan daripada serangan penjenayah Israel yang sebentar tadi menyerang sebuah tanah pertanian. Terkini, hasil pencerobohan Zionis ke atas Gaza sehingga syahid 137 termasuk 34 kanak-kanak dan 1100 orang cedera termasuk 310 kanak-kanak. Update : Kematian bertambah kepada 142orang. 

ACCOUNT facebook, twitter, LinkedIn, youtube dan email timbalan Perdana Menteri Israel Silvan Shalom telah digodam dan telah dipenuhi dengan status oleh pro-palestin. Malah para penggodam juga akan menyebarkan dokumen rahsia dalam masa terdekat. 


Baca lagi terkini di Gaza di entri ini Berita Terkini di Gaza

 
Lihat video ini, seorang wanita terselamat dari serangan Israel.. Hummm. Terkejut Mee tengok...


Baru beberapa hari Mee mengikuti segala perkembangan di Gaza, Mee telah merasakan betapa takutnya keadaan kat sana. Bomm sana sini, kematian pula semakin bertambah. Kanak kanak di bunuh tanpa belas kasihan.. Bayangkan jika ia terjadi kepada adik kamu sendiri. Hummm .. Seolah olah sedang bermain Video Game! Sedar atau tidak ini adalah Peperangan Sebenar! Ya Allah .. Bertuahnya kita yang berada di negara yang aman makmur ini ... HummmHummm





Dan memandangkan Keywords yang datang ke blog Mee mengenai perkembangan di Gaza semakin hari semakin bertambah, tak mungkin Mee akan berhenti menyebarkan perkembangan tersebut. Nanti pengunjung yang datang kecewa lah pulak kan .. Cukup jelas sekali kat sini rakyat Malaysia sangat prihatin terhadap apa yang berlaku dekat Gaza. Alhamdulillah .. Sama sama kita doakan keamanan untuk mereka..




Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

21 komen:

Anum said...

sedihnya

Anisa Anuar said...

usaha yang baik...teruskan...saya akan tgk perkembangan pasal gaza dari blog ni...thanks mee

ayut said...

Video tu...tak tahu nak ckp apa..Semoga Allah sentiasa melindungi saudara kita di sana..Amin....

✿A I N A A✿ said...

Alhamdulillah, hancur zionis hancur!!!!

boni kacak said...

saya setuju awak siarkan berita2 terkini tentang gaza kerana rakyat Malaysia ramai yang mencari dan menyokong perjuangan saudara2 kita di Palestin.. semoga bangsa yahudi laknat ini akan terus dihancurkan oleh Allah..amin...

Chic Na said...

semoga Allah melindungi mereka. tak dapat bayangkan kalau cikna sendiri ada kat sana.

Detective Fiqa said...

Ya Allah. selamatkanlah mereka. :'(

dya bunga said...

semoga Allah melindungi mereka

E'in said...

rase mcm nak nangis... doa jela yg mampu dipanjatkan...

azizah :) said...

mee ssiarkan lagi berita terkini di Gaza! rumah akak takde tv hanya blog n fb je yg akak dapat info..

semoga Allah lindungi saudara2 Islam kita di bumi Gaza..amin

shidaR said...

perghhh SEO nih...syabas!

Reena Onn said...

Gilalah Israel ni... Haishhh...

^^eKaTiKaH^^ said...

tak sanggup nak tengok video tu.. takut.. btw, teruskan dgn berita tentang perkembangan di sana..kite akn terus membacenye :')

cweet pinky said...

betul tuh , CP sokong apa yang mee buat nih ..

cweet pinky said...

betul tuh , CP sokong apa yang mee buat nih ..

Nor Salmi said...

Moga Allah sentiasa melindungi saudara kita di sana. Amin....

cerita best said...


Asalamualaikum...sori le pakjoe lambat terjah maklum la tgh final exam kt kolej hahah....nie dh abis dh blh le terjah cm dlu blk hhahahaha

Shasha Yacob said...

save gaza save gaza.

Qu azniza ;) said...

takot tgk video tu... hmm.... semoga semuanya baik3 sja

Anonymous said...

semoga ALLAH SWT memberi kekuatan pada saudara2 islam kita di gaza nie...Amin2 YA ALLAH

Anonymous said...

Gambar² askar Israel yg berjaya ditembak:
http://jobandcash.com/?share=16781

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...