Berita Terkini Mengenai GAZA









Berita Terkini Mengenai GAZAKhabar gembira buat ummat Islam di seluruh dunia, buat kali pertama kapal perang Israel berjaya di tembak oleh Brigade Izzuddin Al-Qassam, pasukan ketenteraan Hamas berhasil menembak pagi ini Ahad (18/11) kapal perang Israel yang berada di kawasan berhampiran pantai Gaza dengan lima roket 107. 

Maklumat ini di maklumkan oleh pejuang Al-Qassam yang menyatakan bahwa pagi ini mereka melepaskan lima roket 107 ke arah kapal perang Israel, susulan dari itu media Israel menegaskan bahwa lima roket darat laut dilepaskan ke pantai Gaza. 

Namun mereka belum memaklumkan berapa jumlah dari tentera mereka yg terkorban atau luka di kalangan pasukan laut Israel.Mereka sedang menggali kubur besar untuk tentera Israel kali ini, yang pasti Mesir dan Turki sudah bersedia utk menyertai peperangan ini.. doakan kemenangan Islam yg sedang menghampiri.. 

UPDATE Isnin (19/11/2012) :
-Proses pengebumian beramai-ramai telah dijalankan untuk para syuhada' Gaza dikalangan kanak-kanak kecil oleh keluarga-keluarga mereka. 

Perdana Menteri Israel lari lintang pukang *hahahaha* apabila pejabatnya telah menjadi sasaran roket al Qassam.. Lihat gambar dibawah.



Saya akan kemaskini perkembangan di Gaza dari masa ke semasa. Lihat entri dibawah untuk perkembangan saudara kita disana dengan lebih lanjut.

UPDATE Selasa 20/11 : Berita Terkini Mengenai GAZA | ISRAEL Memasang "Tali Barut"

UPDATE Rabu 21/11 : Berita Terkini Mengenai GAZA | Israel tidak serik untuk mengebomm bumi Palestin!!






Disaat engkau bergelak ketawa, bersorak riang, menikmati konsert sana sini, mereka sedang rancak menzalimi saudara kita disana dengan mengangkat senjata tepat kearah mata yang penuh dengan kesengsaraan. Kita tidak mampu untuk mengangkat senjata seperti mereka, tapi kita mampu menadah tangan kepada Allah SWT semoga saudara islam kita di sana di beri perlindungan dan keamanan. Amin.. Jangan lupa selitkan doa untuk GAZA selepas sempurna solatmu ..

#BerdoaUntukGaza #PrayForGaza #MalaysiaPrayForGaza 





Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

31 komen:

Jna marcello said...

Semoga Allah lindungi mereka disana Amin..

NIA SI DRUMSTICK said...

sgt sedeh tgk berita kat tv..huhu..
tgk gmbr2 kat fb..baby2..hmmm..
semoga Allah berikan kekuatan pada mereka..

fifie said...

Alhamdulilah doa kita semakin dimakbul. Semoga mereka dalam perlindunganNya sentiasa.

azizah :) said...

Allahuakbar! semoga Allah lindungi mereka di bumi Gaza! pray for gaza!

Aliff Haikal said...

Israel celakalah kau .

Chic Na said...

semoga Allah membantu mereka.

iezayusof said...

Amin, semoga kemenangan berpihak kepada org islam. Amin :D

faiq said...

Alhamdulillah

Shasha Yacob said...

kesian dekat dorang, macam diri ini ingin mati syahid disana juga. kenapalah pm tidak hantar tentera malaysia untuk bantu dorang erk. ish ish.

Niesa said...

Amin..semoga Allah melindungi saudara kita kt sana.. :')

IntaNBerliaN said...

haaa tu la, dah berjaya tembak sekali kan... moga mereka2 di sana dilindungi..

Mira Adzlia said...

sme2 kite bdoa buat mrk

Myra Jay said...

Moga Allah melindungi penduduk Palestin

♥ wawawawa ♥ said...

betul..kalau kite x mampu tolong dr segi yg lain, tp at least kite kene tolong doakan mereka huhu~

eintan nurfuzie said...

doakan mereka disana walaupun x dpt bantu dorg berjihad,,,

Shiyda Aqma said...

semoga Allah melindungi saudara-saudara kita di sana , amin ..

outbound malang said...

salam super sahabat,
tetap semangat dan sukses selalu ya
ditunggu kunjungan baliknya :)

Detective Fiqa said...

jika umat Islam berjaya mengalahkan israel.itu adalah salah satu petanda kiamat :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

doakan yg terbaik buat mereka..

zila manaf said...

aminnnn

✿A I N A A✿ said...

semoga Allah lindungi penduduk palestin... satu tentera org Israel tu mati di tgn org Islam, ena bersyukur yang amat! Alhamdulillah

Yousof said...

Ya Allah.. Kau kuatkanlah hati kami hamba-hambaMu ini.


syiela said...

moga saudara kita di sana di lindungi olehNYA

ஜ miss klanika ஜ said...

pray for them

★ aIsyaH ★ said...

marilah..kita same2 pray 4 gaza..DOA senjata orang islam..

boni kacak said...

sama2lah kita berdoa untuk saudara2 kita di sana... doa kita amat diperlukan oleh mereka.....

Si Matatajam said...

Semoga Allah menghapuskan Yahudi laknatullah... Makbulkanlah doa kami Ya Allah..

ayut said...

In Shaa Allah...akan dilakukan selalu..Pray for Gaza..

Kesuma Angsana said...

amin2

shidaR said...

update! update! ramai lg nk tahu pasal ni mee..

fauzan ahmad said...

Semoga hamas mendapatkan rudal yang cukup
Cukup untuk mengubur semua tentara yahudi
Aamiie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...