Kenapa Seorang Ibu Sanggup Berkorban?








Kenapa seorang ibu sanggup memenuhi kehendak anak anaknya walaupun kehendak dia sendiri pun tidak dipenuhi? Anak mintak duit terus bagi walaupun seringgit .. Bila ke mana mana kedai, si anak nak itu ini dia sanggup belikan walaupun dia juga menginginkan sesuatu pada masa itu. Kenapa? Tak fikir ke betapa besar pengorbanan ibu kita selama kita dibesarkan? Kita akan tahu kenapa bila kita berada di tempat dia suatu hari nanti.





Terima Kasih Daun Keladi, Dah Bace Komen Lah Sekali :)

39 komen:

feyza said...

mak sy garang org nya

trah zain said...

baru hari rabu lepas dengar perasaan ibu bersalin, punya la saya duk korek rahsia,,bukan apa, nak tau je, baru la sedar, mak dulu betul2 bersusah payah..huhu

Anisa Anuar said...

betul tu...tak tahu la boleh tak nak bayar semua penggorbanan tu

.::: Princess MOMOY :::. said...

besarnya baby. hehe

Chic Na said...

kasih ibu melebihi segala2nya. sobs..

jaakechik said...

mcm jaa skrg ni bila bgelar ibu, segala psiapan raya, klengkapan lain jugak, anak yg diutamakan dulu... bju kita sendiri, x beli pon xper..hihi...

p/s : hope esok2 anak2 hormat dan syg jaa jugakk...hehe

boni kacak said...

dan...ibu rela tak makan dan mendahulukan anaknya dulu.. biar perut anak2 kenyang. dia berlapar pun takpe... sama juga bagi seorang bapa..

Suara Hati said...

love my mom !

zera eira said...

mak mana tak sayang anak mee?

*cakap macam zera da ade 4 org anak kan?*

mee, lakchiumm!

shedameor said...

kadang2 terpikir jugak. mak sheda, kadang2 sheda paksa dia shopping baju untuk dia tapi dia taknak dia utamakan ktorg. tengok baju2 dia jarang berganti. InsyaAllah, one day nanti sheda nak balas balik :')

Pykaa Pdott said...

betol tuh pengorbanan ibu sangat besar buat kita , pyka syg mama pyka . :')

cweet pinky said...

betul tuh , kadang2 terpikir , mampu ke nak jadi ibu yang baek , nak jadik ibu nih bukan setakat bg je apa yang anak nak tapi kena pandai menolak apa yang anak nak tapi sakitkan hati anak .. huhuhu ~ tanpa wujud rasa benci , boleh kerr ?? huhuhu!

Nelly Strange said...

betul2 !

Cik Chokie said...

Ayah miza pernah suruh miza kira perbelanjaan ayah untuk miza dari miza lahir hingga lah hari ni , kalau mahu di kira memang banyak sangat ayah dan ibu dah perhabis duit mereka :'( miza memang tak mampu untuk membayarnya . tapi miza akan cuba untuk membawa ayah dan ibu sampai jejak ke syurga allah . itu janji miza pada diri

kura said...

sy bakal jd bapa. hekhekk

Dezee said...

Dezee sedih la bila igt benda2 macamni.. X(

Dak Fisha said...

Sobs sobs. Tak leh hidup tanpa ibu.. Ibu dan ayah lah segalanye :)

are_lin@yu said...

ibu mana yg tak sayangkan anak kan .;-)

Cik Yatt said...

setuju dengan entry ni...

Jna marcello said...

btul tu..selalu je dyeorg mengalah utk kita.. ;) *LOVE U MUM

shiyda said...

betul tu , tiba2 rasa macam nk peluk mak skarang jugak ! T__T

najihahfara said...

segarang mana pun mak kita dy x kn tengok ank die dlm susah

cheeze maz said...

salam ziarah.

Mmg seorang ibu sanggup melakukan apa shja untuk anak. Kalau anak suka potato cheese wedge, lepas kerja (walau penat macam mana sekalipun) ttp sanggup beratur membeli untuk anak2 dirumah.

Kini, blh jimatkan masa, duit berkali2 sambil memenuhi permintaan anak2. Jemput ke blog akak di cheezemaz.blogspot.com. Mana tau berkenan nak rasa serbuk cheese CHEEZE MAZ, yg bila dicampur air akan menghasilkan sos cheese seenak sos cheeze wedge, KFC. Lagipun hy RM 10.00 untuk 1 pack seberat 200 gram.

Detective Fiqa said...

saya sayang mama sy :')

Aliff Haikal said...

dan kalau mak yang garang pun bersebab ;)

I love my mom . Do you?

KY said...

itulah ibu...takkan ada yg dapat menandingi pengorbanan ibu...wlaau di bayar berjuta...kasih ibu kasih sejati, tak pernah kenal penat dan lelah...yg ibu fikirkan kegembiraan, kesenangan dan keinginan anak2nya

unsecretostory said...

Sebab tue selalu dengar orang kata seorang ibu bole jaga sepuluh orang anak , tapi sepuloh org anak belom tentu dapat jaga seorang ibu :')

Dba Dealova said...

setuju sangat...ibu sentiasa sanggup berkorban untuk anak-anak dia.semoga kita semua dapat jadi anak yang dapat menyejukkan hati ibu kita kan

shidaR said...

setuju! syg makkk!!

caliph shuriken said...

garang cmner pun emak kita, dia cuba x pukul kita.. klau tpaksa pun dia cuba elakkan...

Edy Fee said...

cmelnye doodle

Nora Karim said...

betul tu... selalunya bila kita sendiri dah bergelar ibu... baru lah kita tahu...

Kesuma Angsana said...

ibu mana x sayangkan anak2 (walau mgkin ada segelintir !)

Aishah Jahirah said...

ikatan seorg ibu dgn anak kuat...tiada sebab khusus kenapa srg ibu sanggup berkorban demi anak....

ayut said...

btul..nnt bile kita dh kat tmpt tu bru kita paham..skrg kita ssh nk pham kan... :)

Shasha Yacob said...

saya sayang mak saya. hihi, buat slogan kejap dekat sini.

azizah :) said...

mak lah segala-galanya.. dah kawen ni pon masih teringat mak! lebih2 lagi jauhhh.. wuaaa.. rindunya kat makk!

nora said...

anak2 takan faham sehinggalah mereka sendiri menjadi ibu/bapa..

ketikketok said...

".. to love is to care, to care we must share..."
get some and feel awesome at BBC MARDI Station CH39000

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...